Polski kapitał jest w internecie

04 grudnia 2017, godz. 19:05, 1030 wyświetleń  

A A A

W naszej bazie zgromadziliśmy do tej pory 350 sklepów, a Polską flagę możemy znaleźć przy 263 pozycjach. Jednak biało-czerwone barwy w zdecydowanej większości znajdują się kategorii sklepów internetowych.

Zaledwie 51 ze wszystkich zgromadzonych w bazie firm z polskim kapitałem stanowią sklepy stacjonarne. Straciliśmy konwencjonalny handel detaliczny na rzecz zagranicznych koncernów, do których należą największe sieci handlowe w Polsce. Jednak w sklepach internetowych sytuacja wygląda zupełnie inaczej.

Rób zakupy nie wychodząc z domu

Wartość e-handlu dynamicznie wzrasta. Według danych zebranych przez Grupę Integer.pl w tym roku może ona przekroczyć 40 mld złotych. W roku ubiegłym była to kwota 35 mld zł. Stawia to polski rynek e-commerce na piątej pozycji w krajach Unii Europejskiej po Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji i Włoszech. Jeśli utrzymamy obecne tempo wzrostu w najbliższych latach wyprzedzimy Włochy, co w połączeniu z Brexitem da nam trzecią pozycję. To bardzo optymistyczny prognostyk, ponieważ sklepy internetowe nie zostały zdominowane przez kapitał niemiecki, francuski lub portugalski. Nawet znacznie mniej liczni od Polaków, Litwini są w stanie dokonać przejęcia polskiej sieci sklepów stacjonarnych. Z kolei sklepy internetowe to z reguły małe, często rodzinne firmy próbujące konkurować z największymi graczami na rynku. Warto dodać, że to sektor małych i średnich przedsiębiorstw odpowiedzialny jest za wytwarzanie około 50% polskiego PKB. Doceniając rolę i znacznie patriotyzmu konsumenckiego, (o którym pisaliśmy tutaj) zwracamy uwagę na dysproporcje w udziale polskiego kapitału panujące w sieciach stacjonarnych i handlu internetowym.

Rozwój e-handlu

W Polsce funkcjonuje ponad 20 tys sklepów internetowych. Pojawiają się koncepcje zintegrowanych z platformami sklepowymi płatności online, dzięki nim właściciele będą mieli więcej czasu na prowadzenie sprzedaży. Polska firma Blue Media przygotowała rozwiązanie, które może znacząco ułatwić system płatności za internetowe zakupy. Jak podaje portal Nowy Marketing:

Dzięki zaawansowanej integracji sklep, działający w oparciu o daną platformę, może udostępnić płatności online swoim klientom w dosłownie trzy minuty - bez konieczności podpisywania indywidualnej umowy, bez prac programistycznych czy integratorskich. Wystarczy wypełnienie formularza w panelu platformy e-commerce i zrealizowanie przelewu weryfikacyjnego.”.

Takie rozwiązanie dodatkowo przyśpieszy rozwój handlu internetowego, który przyciąga coraz większą grupę Polaków. Według raportu firmy Gemius już 54% mieszkańców naszego kraju robiło w tym roku zakupy przez internet. To o 4 pkt. proc. więcej niż rok temu. Optymizmem napawa fakt, że aż 53% badanych dokonuje zakupów w sklepach z polskim kapitałem. Aby ułatwić ich znalezienie przygotowaliśmy powszechnie dostępną bazę, którą będziemy stale rozwijać.