O NAS

Portal NaszHandel.PL powstał po to, by informować Polaków o kanałach dystrybucji towarów.

Polski handel został zdominowany przez zagraniczny kapitał.

Uważamy, że doszło do naruszenia równowagi pochodzenia kapitału – handel z punktu widzenia zarządczego jest prostym biznesem, jednak wymaga zaangażowania dużych środków finansowych.

Oddaliśmy pole zagranicznym koncernom, ale cały czas mamy szansę odwrócić trend.

Nie chodzi nam o blokowanie znanych międzynarodowych marek takich jak np: Toyota, Dior czy Coca-Cola – one muszą być obecne na naszym rynku.

Nie chcemy być izolowani, całkowicie akceptujemy swobodny przepływ towarów.

Uważamy, że znaczna część dystrybucji dóbr powinna być w polskich rękach. Jest to jedyna część łańcuszka handlu, gdzie możemy mieć realny wpływ na procesy biznesowe. Jednocześnie uważamy, że zagraniczna konkurencja w odpowiedniej proporcji jest niezbędna do podnoszenia jakości biznesowej polskich firm. Poziom udziałów zagranicznych firm w każdej z branż na poziomie 15%-40% udziału w rynku wydaje się właściwy.

Dlaczego posiadanie kanałów w postaci:

  • Sklepów stacjonarnych;
  • Sklepów internetowych;
  • Hurtowni;
  • Firm dystrybucyjnych;

jest takie ważne?

Firmy handlowe, kreują dochód – dochód tworzy kapitał – bolączką polskich firm jest brak kapitału;

Kapitał można przeznaczyć na inwestycje w nowe produkty – te produkty mogą być polskie;

Bez kanałów dystrybucji nie ma szans kreowania polskich marek – zagraniczne koncerny zawsze będą stawiały na swoich naturalnych partnerów – najlepsze miejsca na półkach są zajęte nie przez najlepsze produkty, ale znane marki;

Coraz częściej dochodzi do pełnej integracji między producentem, a detalistą – co powoduje spadek różnorodności produktów na rynku – oferta w sklepach stacjonarnych cały czas jest zawężana.

Handel w polskich rękach oznacza:

Możliwość budowania kapitału przez polskie firmy;

Zwiększa szanse na kreacje rodzimych marek;

Poszerzenie oferty – różnorodność produktów dostępnych na rynku;

Zwiększenie wpływów podatkowych do budżetu Państwa.

Nie chcemy być posądzani o ksenofobiczne podejście do zagranicznych firm– nasz portal ma służyć zwiększaniu świadomości Polaków o sytuacji handlu w Polsce.

Chcemy zarażać Polaków patriotyzmem gospodarczym – tym właściwym – takim jaki obserwujemy na Zachodzie Europy. Niemcy, Szwajcarzy, Francuzi pilnują swoich rynków, bariery wejścia firm handlowych na rodzime rynki skutecznie odstraszają zagranicznych graczy.

Konsumenci na Zachodzie są również wyczuleni i sprawdzają skąd pochodzą kupowane przez nich produkty. Zdecydowanie preferują rodzime.

My też powinniśmy tak postępować!

Wybierać rodzime SKLEPY(szczególnie w internecie jest to łatwe) oraz kupować polskie PRODUKTY!