O NAS
Portal NaszHandel.PL powstał po to, by informować Polaków o kanałach dystrybucji towarów.
Polski handel został zdominowany przez zagraniczny kapitał.
Uważamy, że doszło do naruszenia równowagi pochodzenia kapitału – handel z punktu widzenia zarządczego jest prostym biznesem, jednak wymaga zaangażowania dużych środków finansowych.
Oddaliśmy pole zagranicznym koncernom, ale cały czas mamy szansę odwrócić trend.
Nie chodzi nam o blokowanie znanych międzynarodowych marek takich jak np: Toyota, Dior czy Coca-Cola – one muszą być obecne na naszym rynku.
Nie chcemy być izolowani, całkowicie akceptujemy swobodny przepływ towarów.
Uważamy, że znaczna część dystrybucji dóbr powinna być w polskich rękach. Jest to jedyna część łańcuszka handlu, gdzie możemy mieć realny wpływ na procesy biznesowe. Jednocześnie uważamy, że zagraniczna konkurencja w odpowiedniej proporcji jest niezbędna do podnoszenia jakości biznesowej polskich firm. Poziom udziałów zagranicznych firm w każdej z branż na poziomie 15%-40% udziału w rynku wydaje się właściwy.
Dlaczego posiadanie kanałów w postaci:
- Sklepów stacjonarnych;
- Sklepów internetowych;
- Hurtowni;
- Firm dystrybucyjnych;
jest takie ważne?
Firmy handlowe, kreują dochód – dochód tworzy kapitał – bolączką polskich firm jest brak kapitału;
Kapitał można przeznaczyć na inwestycje w nowe produkty – te produkty mogą być polskie;
Bez kanałów dystrybucji nie ma szans kreowania polskich marek – zagraniczne koncerny zawsze będą stawiały na swoich naturalnych partnerów – najlepsze miejsca na półkach są zajęte nie przez najlepsze produkty, ale znane marki;
Coraz częściej dochodzi do pełnej integracji między producentem, a detalistą – co powoduje spadek różnorodności produktów na rynku – oferta w sklepach stacjonarnych cały czas jest zawężana.
Handel w polskich rękach oznacza:
Możliwość budowania kapitału przez polskie firmy;
Zwiększa szanse na kreacje rodzimych marek;
Poszerzenie oferty – różnorodność produktów dostępnych na rynku;
Zwiększenie wpływów podatkowych do budżetu Państwa.
Nie chcemy być posądzani o ksenofobiczne podejście do zagranicznych firm– nasz portal ma służyć zwiększaniu świadomości Polaków o sytuacji handlu w Polsce.
Chcemy zarażać Polaków patriotyzmem gospodarczym – tym właściwym – takim jaki obserwujemy na Zachodzie Europy. Niemcy, Szwajcarzy, Francuzi pilnują swoich rynków, bariery wejścia firm handlowych na rodzime rynki skutecznie odstraszają zagranicznych graczy.
Konsumenci na Zachodzie są również wyczuleni i sprawdzają skąd pochodzą kupowane przez nich produkty. Zdecydowanie preferują rodzime.
My też powinniśmy tak postępować!
Wybierać rodzime SKLEPY(szczególnie w internecie jest to łatwe) oraz kupować polskie PRODUKTY!