Polacy chętnie korzystają z narzędzi cyfrowych, podejmując decyzje zakupowe

04 kwietnia 2019, godz. 13:45, 121 wyświetleń  

A A A

W jakim stopniu Polacy wspierają się technologiami cyfrowymi w trakcie podejmowania decyzji zakupowych? Zdaniem ekspertów firmy doradczej Deloitte podczas sześciu na dziesięć wizyt w sklepie stacjonarnym klienci wykorzystują urządzenia elektroniczne.

Jest to tzw. wskaźnik wpływu cyfrowego, który w Polsce kształtuje się na poziomie 60 proc. To jeden z głównych wniosków przeprowadzonego przez Deloitte badania dotyczącego przenikania się świata fizycznego oraz cyfrowego w obszarze konsumenckim. Wnioski z raportu „Koniec ery dwóch światów. Wpływ narzędzi cyfrowych na zakupy Polaków 2019” zostaną zaprezentowane podczas XI Poland & CEE Retail Summit, który odbędzie się 3-4 kwietnia w Warszawie. Deloitte jest Partnerem tego wydarzenia. 

Narzędzia cyfrowe na trwałe zmieniły codzienne życie, również sposób podejmowania decyzji przez konsumentów, stając się jednym z podstawowych punktów styku na ścieżce zakupowej. – Rozdzielanie sfery cyfrowej od fizycznej przestaje dzisiaj mieć sens i może przynieść gorsze wyniki firmom. Postanowiliśmy zmierzyć jak silnie przenikają się te dwa światy dla polskiego konsumenta. Nasze badanie pokazało, że urządzenia cyfrowe towarzyszą konsumentom w 6 na 10 wizyt zakupowych, co mierzy stworzony przez Deloitte wskaźnik wpływu cyfrowego – tzw. Digital Influence Factor, który w Polsce wynosi 60 proc. – mówi Michał Pieprzny, Lider zespołu ds. sektora dóbr konsumenckich, Partner w Dziale Konsultingu Deloitte.

Główne wnioski z badania polskich konsumentów zostaną zaprezentowane podczas XI Poland & CEE Retail Summit. Jest to najważniejsze i najbardziej reprezentatywne spotkanie polskiej branży handlu i FMCG. Każdego roku gromadzi ponad tysiąc uczestników największych firm działających na polskim rynku. – Forum stało się miejscem integrującym wszystkich najważniejszych graczy z tego sektora. Uznaliśmy, że wyniki naszego badania będą interesujące dla właśnie tego gremium odbiorców, których sukces komercyjny zależy coraz bardziej od sprawnego wykorzystywania technologii i urządzeń cyfrowych w kontakcie z klientem – mówi Michał Pieprzny.